2 december 2021

Weg met die koolhydraten! 

2 min read

Het lage koolhydraat dieet bestaat al tientallen jaren. Dit type dieet wordt echter weer steeds populairder. De redenen hiervoor zijn gevarieerd, maar hebben te maken met gezondheid, voeding, kosten en gemak. Koohydraatarme maaltijdvervangers bieden de voordelen van een traditionele low-koolhydraatmaaltijd, tegen een fractie van de inspanning. In deze blog gaan we over de voordelen die dit soort maaltijdvervangers bieden en waarom u beter leeft als u overstapt naar maaltijden die veel eiwit bevatten, in plaats van die dik makende koolhydraten. 

Introductie

Voedingsmiddelen Hoog in koolhydraten zijn meestal beperkt en gesubstitueerd met lage koolhydraat voeding en -producten, die ook hoog zijn in eiwitten en vetarm. Veel low-carbohydrate diëten zijn gebaseerd op een onderzoeksstudie waarin lijners willekeurig werden toegewezen aan een koolhydraatarm dieet of een vetarm dieet; Naast deze studies zijn verschillende andere studies uitgevoerd op verschillende onderwerpen, en toont alle vergelijkbare bevindingen met betrekking tot de gunstige effecten van een koolhydraat dieet.

Onderzoeken en voordelen

Een gerandomiseerde proef vergeleken de effecten van diëten die diabetici hadden toegestaan om uit een vetvrij (lage koolhydraat) of vetarm (laag koolhydraat) dieet te kiezen. Diabetici die het vetrijke dieet koos, hadden een groter gewichtsverlies gedurende de duur van de studie dan degenen die het vetarme dieet hebben gekozen. Een andere studie vergeleken met mensen met overgewicht mannen aan mannen die niet veel koolhydraten hadden gegeten, maar juist veel eiwitrijke dieet producten en groenten; Een gerandomiseerde studie die vetarme diëten vergelijkt, laag in eiwit vond geen significant verschil in gewichtsverlies of lichaamssamenstelling. Nog een studie vergelijken van hoge versus vetarme diabetische diëten vond aanzienlijk gewichtsverlies bij diabetische patiënten op een vetarm dieet; Deze studies, plus vele anderen, suggereren dat het kiezen van een laag of matig koolhydraatdieet gunstige effecten kan hebben voor mensen met diabetes.

Nadelen

Koolhydraat diëten zijn echter altijd niet zo behulpzaam zoals veel mensen denken. Veel low-carb-dieet plannen bevatten ingrediënten die de delicate chemie van uw maag kunnen verstoren. Deze diëten kunnen ook een reeks problemen veroorzaken, waaronder opgeblazen, gas, winderigheid, diarree, hoofdpijn, uitslag, huidaandoeningen en andere kwesties. Het beste low-carb-dieet plan is er een die geen ingrediënten bevat die uw maag kunnen irriteren, die veel volle voedingsmiddelen en veel vezels moeten omvatten. Let daarom wel op welke maaltijdvervangers u naar binnen werkt. Maar wat als je niet geïnteresseerd bent in het volgen van een van deze dieetplannen? Zou een koolhydraat-koolhydraat dieet nog steeds voor u werken? Als u insuline bestendig of prediabetes bent, is het antwoord waarschijnlijk Ja. De voordelen zijn significant en u hoeft er niet bepaald minder lekker van te gaan eten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *